Uppdatering av NOOOORGE!

Ja då var första dagen avklarade!

Resan började igår vid 18 tiden igår kväll då vi satte oss på bussen för att åka till NORGE! Redan tog ungefär 14 timmar, så vi var i Krossbu vid åtta tiden imorse. Tyvärr kunde man inte sova så mycket! Klockan sex imorse blev vi väckta för att kolla på en KYRKA!!! BOOOOORRRRRING! menmen.
När vi var framme så blev det frukost och vi fick fixa mat till senare idag. Klockan tio skulle vi samlas utanför och sedan började vandringen.
Det kändes bra i början men sen när man såg hur långt upp man skulle gå upp för en brant backa, då var det kört :P haha. Men det var bara att bita ihop och fortsätta vandra. Jobbigast var att gå bland alla stenar och de var väldigt hala. Sen började det snööa, och när man bara såg snön på alla berg så längtar jag sjukt mycket efter snön! Det fick ju bli att göra årets första snöboll :) hehe. Sen gick vi bort och kollade på glaciärsprickor, rätt fräckt faktiskt. Sen var det att fortsätta gå uppåt på lite olika berg. Fick tyvärr inte gå upp på toppen av bergen för det var så mycket snö :( 
Vi stannade på olika och kollade på sjöar och massa berg. När klockan var tre så började vi gå hemåt, och när man såg stugan på långt håll ville man bara hem.. 
Just det jag glömde skriva att jag halkade på en stor sten och fick sjukt ont i min rygg och stukade fingret.. 

Nu är vi tillbaka där vi bor och har precis duschat. :) kallt som fan är det här.
Men snart är det mat och sen blir det väl att kolla film eller något och bara ta det lugnt :) är sjukt trött efter natten som man inte fått sova något och vandringen :) 

Skriver mer imorgon, :) 
det hänger sig när jag lägger in bilder, så kan tyvärr inet lägga in bilder, men ni får kolla på FB :)

Ha en trevlig måndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0